Historia zmian : Wydanie dowodu osobistego lub jego wymiana

Data utworzenia:  2013-08-12 15:54:05   Użytkownik:  Jarosław Michna

Miejsce załatwienia sprawy

Referat ds. obywatelskich i USC
Pokój nr 3
tel. (81) 883 40 27 wew. 20

Wymagane dokumenty

Osobiste wypełnienie i podpisanie wniosku o wydanie dowodu osobistego oraz podpisanie komputerowego formularza danych:

Wniosek o wydanie dowodu osobistego (drukować dwustronnie)

Do wniosku załącza się:

  • dwie aktualne, wyraźne fotografie o wymiarach 35 x 45 mm, przedstawiające osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami w taki sposób, aby ukazywały głowę w pozycji lewego półprofilu i z widocznym lewym uchem, z zachowaniem równomiernego oświetlenia,
  • odpis skrócony aktu urodzenia w przypadku osób, które nie wstąpiły w związek małżeński, lub odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o aktualnie używanym nazwisku (np. mężatek).

Opłaty

Nie pobiera się.

Termin załatwienia sprawy

30 dni od dnia złożenia wniosku.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 10.04.1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2001 r. Nr 87 poz. 960 z późn. zm.)

Uwagi

Obowiązek wymiany dowodu osobistego powstaje w przypadku: zmiany danych, które zamieszcza się w dowodzie, np. zmiana nazwiska mężatek - w terminie 14 dni od dnia doręczenia dokumentu stwierdzającego zmianę, uszkodzenia dowodu osobistego lub zaistnienia innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby niezwłocznie po zaistnieniu tych okoliczności, upływu terminu ważności niezwłocznie.

W przypadku niezłożenia wniosku o wydanie nowego dowodu po zmianie danych, dotychczasowy dowód podlega unieważnieniu z urzędu po upływie 3 miesięcy od zaistnienia okoliczności wywołujących zmianę danych.



Powrót

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Wszystkie zasady ich używania wraz z informacjami o sposobie wyrażania i cofania zgody na używanie cookies, opisaliśmy w

  Akceptuję politykę cookies.